Sakari Kestinen välitti TAPOn FB-ryhmään kuvaa Tampereen Infran johtokunnan kokouksesta evästyksellä ”hyväksyttäneen”:

Mahtavaa, että viimeinkin saamme kaupungin organisaatioon edes vähän enemmän väkeä tekemään työtä pyöräilyn ja kävelyn puolesta. Vertailuksi voidaan ottaa Tamperetta hieman isompi Malmö, jossa 11 ihmisistä työskentelee pyöräilyn ja kävelyn suunnittelun ja edistämisen parissa.

4 vastausta artikkeliin ”

  1. Hei! Mielenkiintoinen tuo vertailu Malmöön. Kirjoitat, että ”(…) 11 ihmisistä työskentelee pyöräilyn ja kävelyn suunnittelun ja edistämisen parissa.” Huikea määrä! Tiedätkö tarkemmin Malmön organisaation rakennetta? Ovatko kaikki 11 päätoimisesti pyöräilyn ja jalankulun parissa työskenteleviä? Käytetäänkö siellä lisäksi paljon konsultteja suunnittelun apuna?

    • Hei,
      pahoittelen hidasta vastausta. Itse en tarkemmin Malmön jutuista tiedä, tekstiin tuli ajatuksia viime vuoden lopulla julkaistusta Poljin -lehdestä, jossa kerrotaan myös, että Malmössä pyöräilyn kulkutapaosuus on 30 %, rahaa pyöräilyinfran investointeihin menee 13,9 miljoona euroa vuodessa ja kunnossapitoon 3,4 miljoonaa euroa.

  2. Tampereella resurssit ovat vähäisemmät. Nelisen kuukautta (tilanne 12.1.2013) viranomaisten tiedossa olleelle vaaranpaikalle ei ole tehty mitään. Eikä ilmeisesti tarvitsekaan, koska onnettomuudet voidaan kuitata pyöräilijöiden varomattomuudeksi.

    Sileesuonkadun pyöräilyonnettomuus:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jc3eNhDEaEg

    Keskustelua fillarifoorumilla:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47698-quot-Pime%E4n-risteyksen-quot-vastuukysymykset

  3. TTR: kiitokset tiedosta. Otan tämän jutun ehdottomasti listalle ja olen yhteydessä kaupungin virkamiehiin. Jahka saan kirveen hankittua, niin tiedänpä ainakin mihin puskaan voin käydä sitä kokeilemassa…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *